Sklep internetowy bez zaplanowanego i wdrożonego scenariusza sprzedaży nigdy nie zarobi tyle ile mógłby gdyby taki scenariusz miał.
Wielu właścicieli sklepów w Internecie nie przywiązuje do tego wagi. Wynika to w dużej mierze albo z niewiedzy, albo z lenistwa. Dla kogoś takiego ważne jest żeby założyć sklep internetowy i co ma się przez niego sprzedać to się sprzeda. POtem pompowane są pieniądze w kampanie reklamowe i... Prawdopodobnie nigdy nie dowiedzą się ile sklep mógłby przenieść dochodu, gdyby zostały zastosowane pewne (dziś wcale nie skomplikowane i dostępne dla każdego) mechanizmy mające na celu optymalizację procesu zakupowego.
Standardowy proces zakupowy w WooCommerce
Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem sklepu na WooCommerce zapewne doskonale wiesz jak przebiega proces składania zamówienia.
Krok 1: Wybór i wrzucenie produktu do koszyka

Standardowy wygląd koszyka prezentuje się jak powyżej. Prosty, czytelny, czego chcieć więcej.
Krok 2: Przejście do zamówienia
Tu w zasadzie Klient robi całą resztę, a więc wprowadza swoje dane, dane do wysyłki, wybiera metodę płatności i ostatecznie zatwierdza zakup.
Po sfinalizowaniu płatności i realizacji zamówienia sprzedaż jest domknięta.

Huraaaa! Sprzedaliśmy produkt :) To świetna wiadomość!
Zastanówmy się jednak czy moglibyśmy sprzedać więcej. Pewnie tak, gdyby Klient po złożeniu zamówienia, wrócił na sklep i ponowił procedurę dla kolejnego produktu. Jak Ci się wydaje, na ile jest to prawdopodobne?
A gdyby wewnątrz procesu zakupowego dołożyć możliwość realizacji kolejnego zakupu? Powiesz, że to przecież jest w WooCommerce i ma wbudowany cross selling. Jaki to problem na stronie koszyka wyświetlić propozycje innych produktów.

Jest taka możliwość i to jest świetne! Wyobraź sobie jednak, że może to działać nieco inaczej.
Załóżmy, że Klient nie reaguje na crosselling, idzie dalej do realizacji tego co wybrał wcześniej. Co więcej dokonuje już jego zakupu!
To właśnie idealny moment, na specjalną propozycję dla niego :) Gdy Klient produkt zakupił, jest przez krótką chwilę zalany endorfinami, to chwila kiedy jest skłonny dokupić coś jeszcze. Uwierz, że może to zrobić, jeśli dołożysz mu jeszcze więcej szczęścia :)
W tym miejscu wkracza wtyczka WPFunnels :)
Twój sklep sprzeda więcej
W kroku 1 sprzedałeś produkt, Ty i Twój klient jesteście zadowoleni. Czas na to aby zadowolenie obu stron jeszcze podkręcić. Oto jak możesz to zrobić.
Wybierz wersję wtyczki
Zainstaluj i aktywuj wtyczkę, którą pobierzesz z bezpłatnego repozytorium WordPress.

Wersję PRO z pełną funkcjonalnością znajdziesz na stronie twórcy rozszerzenia. To chyba najatrakcyjniejsza cenowo wtyczka do obsługi lejków z tak ciekawymi funkcjami. Oferta lifetime jest naprawdę świetna!
WPFunnels
Twórz lejki sprzedażowe i analizuj proces zakupowy na każdym jego etapie. Wdrażaj upsells i downsells dzięki czemu wartość zamówień w sklepie może się widocznie zwiększyć.
Dostępna jest licencja roczna, a także lifetime!