SEO

Automatyczny Copywriting

Co pewien czas wracam do tematu związanego z pisaniem treści na strony przy wsparciu narzędzi potrafiących z automatu generować paragrafy a nawet całe artykuły. Pomimo, że sam z nich nie korzystam (uważam, że to przejaw braku szacunku do Czytelnika), to chętnie śledzę rozwój technologiczny w tym obszarze zdając sobie poniekąd sprawę z tego, że kiedyś ilość treści generowanych przez automaty może zdominować Internet. Nie wiem czy to dobrze czy źle wszak ostatecznie chodzi o zaspokojenie potrzeb Czytelnika. Jeśli to zadziała to może i dobrze ;)

Co stanie się z klasycznym copywritingiem

Zapewne będzie nadal miał się dobrze, bo content marketing wciąż będzie potrzebował wysokiej jakości treści, ale copywriting stanie się pewnego rodzaju towarem ekskluzywnym, gdzie szansę na sukces będą mieli tylko najlepsi twórcy.

Zaglądając na platformy takie jak Goodcontent znajdujemy setki jeśli nie tysiące copywriterów czekających na zlecenia. Jakość zamówionej u nich publikacji jest bardzo różna. Trafiają się perełki, bo autor doskonale czuje się w danej tematyce, a do tego ma lekkie pióro. Trafiają się też gnioty, których dosłownie nie da się czytać.

W przyszłości takie gnioty nie będą miały racji bytu, a nawet treści średniej jakości, typowo blogowej, ponieważ ich twórcy zostaną zastąpieni przez piszące automaty.

Jak działa automatyczny copywriting

Jedyne czego potrzebujesz to dostęp do odpowiedniego narzędzia, które umożliwia generowanie treści na podstawie ogólnych wytycznych.

Dziś zazwyczaj wygląda to tak, że podajesz nagłówek plus garść słów kluczowych/fraz na których chcesz się skupić, a resztę robi automat. Proponuje Ci jedną lub wiele wersji do wyboru. Decydujesz czy propozycja Ci odpowiada i wrzucasz do artykułu.

Dziś nie jest to jeszcze sposób idealny, czyli taki który nie wymaga ingerencji w to co zostało wygenerowane. Zazwyczaj wymaga doszlifowania, ale coraz częściej widzę automatyczne treści utworzone całkiem zgrabnie, gdzie korekta nie jest konieczna.

Przykłady treści wygenerowanych automatycznie

Pozwolę sobie zaprezentować kilka nagłówków z wygenerowanymi automatycznie akapitami. Nie zmieniłem w nich nic, ani literki ani przecinka. Przeczytaj i sam oceń na ile coś takiego nadaje się do publikacji, a na ile wymaga poprawek i w jakim stopniu.

START!

Powstanie copywritingu

Copywriting to działalność polegająca na pisaniu tekstów na potrzeby reklamy lub marketingu. Jest to jeden z rodzajów działalności freelance, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród osób poszukujących dodatkowego dochodu. Historia copywritingu sięga początków XX wieku, kiedy to powstała pierwsza profesjonalna agencja reklamowa. Copywriting jest obecnie jednym z najważniejszych elementów marketingu, a jego celem jest przede wszystkim skuteczne przekazywanie informacji o produktach i usługach.

Czym jest copywriting?

Copywriting to rodzaj twórczej pracy, która polega na pisaniu tekstów na potrzeby marketingu internetowego. Firma może zlecić copywriterowi stworzenie reklamy, opisu produktu lub innego materiału promocyjnego, który będzie atrakcyjny dla odbiorców i wyszukiwarek. Aby tekst był skuteczny, copywriter musi odpowiednio dobrać słowa kluczowe.

Czym zajmuje się copywriter?

Copywriter zajmuje się tworzeniem reklamowych tekstów dla internetu. Jego praca polega na researchu słów kluczowych, które mają poprawić widoczność strony w google. Kluczowym elementem pracy copywritera jest odpowiednie dopasowanie treści do odbiorcy.

Jakie cechy powinien mieć dobry copywriter?

Przede wszystkim copywriter powinien być dobrym pisarzem - musi mieć lekkie pióro i umiejętnie posługiwać się słowem. Ponadto, musi znać się na reklamie i marketingu, a także rozumieć potrzeby swoich Klientów. Dobry copywriter powinien też być ortograficzny i mieć dobre zaplecze researchowe.

Jeśli firma chce sprawdzić, czy dana osoba jest dobra na tym stanowisku, warto zlecić jej kilka zadań i obserwować, jak sobie radzi. Warto też poradzić się innych doświadczonych copywriterów lub sprawdzić referencje od poprzednich pracodawców.

Czym różni się SEO copywriting od innych rodzajów copywritingu?

Copywriting to rodzaj pisania, który ma na celu sprzedaż produktów lub usług. SEO copywriting to specjalna forma copywritingu, która jest używana w celu poprawienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. SEO copywriter musi zrozumieć wymagania wyszukiwarek i napisać teksty, które będą ich spełniały. Kluczowym elementem dobrego copywritingu jest umieszczenie odpowiednich fraz kluczowych w tekście.

Reklamowy copywriting jest używany do promowania produktów lub usług poprzez różne środki masowego przekazu.

STOP!

Wracam

Halo, halo... To ja, nie automat :) Ciekaw jestem wrażenia jakie zrobiło lub nie zrobiło na Tobie tych kilka nagłówków z akapitami. Jakie jest moje zdanie?

Biorąc pod uwagę fakt, że te treści przygotował algorytm opierając się jedynie na słowach kluczowych uważam, że poradził sobie z zadaniem całkiem nieźle. Rzadko zdarzało mi się podczas testów różnych narzędzi wygenerować tak dobre akapity w języku polskim.

Unikalność treści

Kiedyś rozmawiając z kursantem stwierdził, że takie narzędzia tworzą hasła reklamowe i treści marketingowe bazując na tym co znajdą w Internecie. I że w związku z tym taka treść może zostać uznana za plagiat w oczach Google. Pozycjonowanie strony przy content marketingu uprawianym tylko w taki sposób może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Jednak nie tak działają dobre generatory treści. Żaden tekst jaki został w moich testach wygenerowany nie został zakwalifikowany jako plagiat lub potencjalny plagiat. Powyższe akapity przeszły test perfekcyjnie:

Wynik analizy plagiatu, który wynosi zero

Czego użyłem do wygenerowania treści?

Narzędzia, które dosłownie kilka dni temu wpadło w moje ręce. Polska aplikacja z edytorem SEO konkurująca z drugą polską aplikacją, dobrze znaną na rynku SurferSEO.

Mowa o NeuronWriter. To właśnie tego narzędzia użyłem i bardzo mile mnie zaskoczyło. Nie jest ono wyłącznie generatorem treści, ale przede wszystkim rozbudowanym edytorem, który analizując konkurencję TOP30 Google sugeruje jak artykuł powinien być skonstruowany, aby mieć szansę powalczyć o wyższe pozycje w rankingu.

Czy będę w ten sposób publikował treści

Nie. Jak wspomniałem wcześniej uważam, że moi Czytelnicy zasługują na szacunek, a automatycznie generowana wartość wydaje być tego przeciwieństwem.

Póki co treści tworzone w ten sposób, o ile mogą mieć sensowną stylistykę i gramatykę, nie są w stanie przelać na ekran emocji autora. Trochę to plastikowe, nie uważasz?

Natomiast automatyczne treści mogą być fajnym wsparciem przy tworzeniu kampanii marketingowych np. w social mediach. Zdarza się wygenerować świetny slogan lub pomysł na niego, a nawet tekst do wpisu albo reklamy i jej odmian do testów A/B.

Jeśli kiedyś zrodzą się technologie potrafiące pisać treści bazujące na naszej wiedzy, doświadczeniu i emocjach, to kto wie. Sądzę jednak, że takie możliwości nie pojawią się za mojej obecności, dlatego pozostaje tradycyjny model pisania. Do upadłego :)

Udało Ci się zapisać do Wooj
Świetnie! Przejdź teraz do kasy, aby uzyskać pełny dostęp do wszystkich treści premium.
Błąd! Nie można się zarejestrować. Nieprawidłowy link.
Witamy ponownie! Udało Ci się zalogować.
Błąd! Nie można się zalogować. Proszę spróbować ponownie.
Sukces! Twoje konto zostało w pełni aktywowane, masz teraz dostęp do wszystkich treści.
Błąd! Transakcja Stripe nie powiodła się.
Sukces! Twoje dane rozliczeniowe zostały zaktualizowane.
Błąd! Aktualizacja informacji rozliczeniowych nie powiodła się.